Zo hou je jouw Netflix-kijklijst netjes en opgeruimd
Kijk je vaak via Netflix naar je favoriete serie of films, dan heb je ongetwijfeld gemerkt dat de streamingdienst echt alles onthoudt. Netflix weet op die manier welke films je hebt gezien, welke content je leuk vindt en wat je echt niet kan boeien. Dat is reuze handig, maar het heeft ook nadelen. Sommige films of series vind je wellicht zo slecht dat je zelfs de titel niet meer wenst te zien. Gelukkig is daar wat aan te doen door de kijklijst op te ruimen.
Eenvoudig titels verwijderen uit je kijklijst
Het opschonen van je kijklijst in Netflix is niet lastig, het neemt hooguit wat tijd in beslag. Het voordeel dat je uiteindelijk een mooie verzameling films, series en docu’s overhoudt die wel de moeite waard zijn. Bijkomend effect is dat Netflix je content kan aanraden die wel volledig voldoet aan je smaak.
Log eerst in via de browser op je Netflix-account en ga naar de instellingen. In de kijklijst, deze bereik je door op je profielpagina ‘kijkactiviteit’ aan te klikken, zie je achter de titel een kruis staan welke je kunt aanklikken. Dit kruis vindt je aan de rechterzijde naast de titel die je al hebt bekeken. Druk je op dat kruis, dan verwijder je daarmee de titel niet alleen uit de kijklijst, je ziet het ook niet meer terug in de lijst van ‘onlangs bekeken’ en ‘verder kijken’.
Geen titels meer en ook geen aanbevelingen
Ook de titels van films die Netflix heeft aangeraden op basis van de verwijderde titel zullen niet meer getoond worden. Helaas is het verwijderen van titels uit de kijklijst geen ‘real time’ functie, het kan tot 24 uur duren voor de lijst weer helemaal up-to-date is. Is een titel eenmaal verwijderd, dan kan dat niet meer hersteld worden. De enige mogelijkheid om het te corrigeren, is door de bewuste titel opnieuw te zoeken en af te spelen.
Een probleem melden over een titel bij Netflix
Naast het verwijderen van titels uit je persoonlijke kijklijst, kan je ook ‘bugs’ rapporteren. Heb je bijvoorbeeld een specifieke aflevering van je favoriete serie geselecteerd en blijkt het een hele andere serie of aflevering te zijn, dan is het goed om te weten dat je dit kunt aangeven bij de dames en heren van Netflix.
Op de pagina met de bekeken titels, klik je op ‘een probleem melden’. Via die link kun je aangeven welk probleem je hebt opgemerkt. Zo kan het geluid niet goed zijn, of de ondertiteling is niet correct weergegeven.