Vliegmaatschappij biedt All-You-Can-Fly voor 267 euro per maand
Schijt aan de opwarming van de aarde. Zoiets moet de slogan zijn van vliegmaatschappij StarFlyer, waarmee je onbeperkt kunt vliegen. De Japanse vliegmaatschappij biedt met een nieuwe service All-You-Can-Fly voor omgerekend 267 euro per maand.
Vliegtuigen hebben een nogal grote CO2-uitstoot. Minder vliegen behoort dan ook tot de goede voornemens en nieuwe levensstijl van milieubewuste mensen. Tegelijkertijd gaan de ontwikkelingen rond elektrisch vliegen snel. En dan zijn er nog de partijen die juist een stap terugdoen.
StarFlyer komt met All-You-Can-Fly
Alles waar ‘all you can’ voor staat is smakeloos, met de westerse sushi-restaurants voorop. Maar het kan nog erger dan onbeperkt sushi eten: onbeperkt vliegen. En voor de vliegmaatschappij met All-You-Can-Fly moet je, in tegenstelling tot die westerse restaurants, wel in Japan zijn.
Bij StarFlyer, om precies te zijn. Deze vliegmaatschappij is in 2004 opgericht en richt zich vooral op binnenlandse vluchten. Met de zogeheten Star Pass kunnen klanten nu onbeperkt vliegen tussen Luchthaven Haneda (Tokyo International Airport) en Kitakyushu. Dat is een stad in de buurt van Fukuoka, waar de luchtvaartmaatschappij is gevestigd, op het zuidelijke eiland Kyushu in Japan. De All-You-Can-Fly service kan ingezet worden voor zowel zakelijke als privévluchten.
Onbeperkt vliegen voor 267 euro per maand
Met de Star Pass laat de Japanse vliegmaatschappij mensen onder de 26 jaar voor 40.000 yen (omgerekend 267 euro) onbeperkt vliegen voor een periode van 30 dagen. Mensen van 26 jaar of ouder betalen 150.000 yen (omgerekend 1.001 euro) voor All-You-Can-Fly.
De nieuwe service is een noodgreep van StarFlyer. De Japanse vliegmaatschappij kelderde volgens Bloomberg vorig jaar 11% in aandeelwaarde, terwijl de aandelen van concurrenten juist meer waard werden.
Vliegmaatschappij wil verlies pandemie herstellen
Naar eigen zeggen is de luchtvaartmaatschappij hard getroffen door de pandemie. Met All-You-Can-Fly richt het luchtvaartbedrijf zich op ‘remote werknemers’ en binnenlandse digital nomads. Het gaat aanvankelijk om een tijdelijke actie om nieuwe klanten te werven. Meer informatie vind je op de website van StarFlyer.