Victoria’s Secret crasht op beurs, ondanks de ‘nieuwe’ Hailey Bieber
Victoria’s Secret is, de prachtige nieuwe campagne van Hailey Bieber ten spijt, fors onderuit gegaan op de beurs. Mocht je aandelen hebben in je favoriete lingeriemerk, dan is het dus even op de blaren zitten.
De bekende lingeriewever Victoria’s Secret heeft de laatste jaren zijn imago sterk verbeterd. Rond 2018 ging het bedrijf bijna ten onder aan zijn eigen succes: perfect gevormde modellen. Té perfect, vond men ineens. Want te weinig diversiteit. De welbekende Fashion Show verdween en Rihanna nam het stokje over met Savage x Fenty, een lingeriemerk met campagnes waar de diversiteit en inclusiviteit van afdruipen.
Dat is inmiddels ook het geval bij Victoria’s Secret. Daarnaast keren de topmodellen van weleer terug en pronken de sterren van tegenwoordig, zoals Hailey Bieber, weer trots in de lingerie van het merk.
Victoria’s Secret keldert op beurs
Maar dat betaalt zich dus nog niet uit. De beurskoers van lingeriemerk Victoria’s Secret is vandaag namelijk keihard gedaald op de aandelenmarkten in New York. Victoria’s Secret kwam met tegenvallende verwachtingen voor de verkoop dit jaar. Dat werd door beleggers afgestraft, want het aandeel kelderde maar liefst bijna 30 procent.
Verder ging de aandacht opnieuw uit naar voorzitter Jerome Powell van de Amerikaanse centralebankenkoepel Federal Reserve. De Fed-baas sprak opnieuw in het Congres over het monetaire beleid. Hij zei in de Senaat dat de Fed “niet ver van het vertrouwen is dat nodig is” om de rente te gaan verlagen en dat de centrale bank dit jaar de rente “kan en zal” verlagen als de huidige economische trends doorzetten. Op de financiële markten wordt een eerste renteverlaging door de Fed in juni verwacht.
De Dow-Jonesindex sloot met een winst van 0,3 procent op 38.791,35 punten. De breed samengestelde S&P 500 steeg 1 procent tot 5157,36 punten. De technologiegraadmeter Nasdaq won 1,5 procent tot 16.273,38 punten, mede geholpen door een winst van 4,5 procent voor het grote chipconcern Nvidia.
De campagne met Hailey Bieber
We schakelen hier op Manners naadloos over van droog financieel nieuws naar Bieber in naadloos ondergoed. En niet geheel onterecht, menen we zelf. De nieuwe campagne van Hailey Bieber, die opvalt door haar plotselinge curves, is er namelijk eentje om in te lijsten. Aardig wat haters met kritiek op het Instagram-account van Victoria’s Secret, omdat ze zou zijn aangekomen. Wij zijn juist meer fan dan ooit.