SUPER73-ZX: een overheerlijke e-bike én illegale 70’s brommer
Wel de lusten, maar niet het suffe uiterlijk van een elektrische fiets? Check de nieuwe e-bike van SUPER73, met het design van een brommer uit de jaren 70.
Het nieuwe model, de ZX, doet ademt aan alle kanten de jaren 70. De e-bike is alleen net even iets geavanceerder dan de vervuilende 2-takt brommers uit die tijd.
Legale én illegale e-bike
De volledig elektrische fiets van SUPER73 heeft een aluminium frame en wordt aangedreven door een 1350 Watt motor. In Europa is deze motor begrensd op 250 Watt, waarmee je 25 of 45 kilometer per uur kunt rijden.
Via de app is de snelheid regelbaar, al mag je de SUPER73-ZX van 45 kilometer per uur niet rijden in Nederland. Dit model heeft geen kenteken en remlichten en knipperlichten ontbreken. Opvoeren is heel makkelijk, maar dat mag dus niet.
Elektrische fiets met geavanceerde app
Niet alleen de snelheid kun je aanpassen via de app; je kunt er ook mee navigeren, reparaties registreren en data over je reis bekijken. Door middel van over-the-air-updates blijft de firmware van de e-bike altijd bijgewerkt. Wil je liever niet je telefoon gebruiken, dan heeft de SUPER73-ZX ook zijn eigen LCD-displaytje.
Leuk al die features, maar waar het bij een elektrische fiets echt om draait, is de actieradius. De batterij heeft een kracht van 615 Watt, hiermee kom je zo’n 40 tot 80 kilometer ver. Dit is afhankelijk van de buitentemperatuur, het gewicht van de bestuurder, ondergrond en eventuele helling. Ook de hoeveelheid trapondersteuning die je vraagt van de e-bike heeft veel invloed op deze actieradius.
DE SUPER73-ZX is alles behalve goedkoop
Is de accu leeg, dan hoef je niet met de elektrische fiets naar het stopcontact om er een stekker in te steken. De accu van de SUPER73 is verwisselbaar en los op te laden. Voor een tweede accu ben je 599 euro kwijt.
Prijzen voor de SUPER73-ZX e-bike beginnen bij 2.500 euro.
Elektrische fiets vs. elektrische scooter: wat koop je voor hetzelfde geld?