Noah Korevaar
Noah Korevaar Films & Series 6 okt 2021
Leestijd: 2 minuten

Netflix is al in gesprek met het brein achter Squid Game voor meer

Squid Game is een onverwachte megahit. Netflix heeft wel trek in een tweede seizoen en is al om de tafel gegaan met de showrunner.

Toen we over de eerste trailer van Squid Game schreven was het nog een obscure Zuid-Koreaanse productie. Een van de vele.

Grootste Netflix Original ooit

Nu, een paar weken later, is het bijna zeker de allergrootste Original ooit. Groter dan Bridgerton, Tiger King en Sex Education. Dat heeft Netflix-CEO Ted Sarandos bekendgemaakt.

Sindsdien is de hype verder geëxplodeerd, en lijkt de nummer 1-positie onvermijdelijk. Ondanks wat ophef rondom de ondertiteling en zelfs een rechtszaak is het duidelijk dat Netflix goud in handen heeft.

De streamingdienst moet tegen Disney+ en HBO Max opboksen, bedrijven met decennia aan megafranchises. Dus als Netflix eenmaal beet heeft, dan moet het er vol op in zetten.

Tweede seizoen voor Squid Game?

Dat lijkt ook te gaan gebeuren met Squid Game. De grote baas van wereldwijde televisie bij Netflix, Bale Bajaria, heeft namelijk tegenover het Amerikaanse entertainmentmagazine Vulture bekendgemaakt dat ze in gesprek zijn met Hwang Dong-hyuk.

Dat is de showrunner achter Squid Game. De ontwikkelaar heeft al met Netflix gesprekken gevoerd over zijn toekomstplannen en om dus zijn beschikbaarheid te bespreken.

https://www.manners.nl/sex-education-tieners-leeftijd-acteurs/

Plannen en wensen

Vulture schrijft dat er nog geen concrete plannen voor een tweede seizoen zijn, maar Bajaria heeft er vertrouwen in en benadrukt dat het vooral af zal hangen de agenda en de wensen van Dong-hyuk.

“Hij heeft al een film en andere projecten waar hij mee bezig is, maar we proberen de juiste manier te vinden om verder met hem te samenwerken,” aldus Bajaria.

Aan de bereidwilligheid van Hwang Dong- Hyuk zal het in ieder geval niet liggen. Hij heeft al bevestigd dat hij open staat voor dergelijke plannen, en dat hij dan graag meerdere bekende regisseurs in zou willen schakelen.

200 procent

Doordat consumptie van K-drama’s onder Amerikaanse Netflix-abonnees de afgelopen twee jaar met 200 procent is geëxplodeerd, was het bedrijf al optimistisch dat het verhaal van Hwang wereldwijd zou gaan scoren.

“Maar we konden ons niet voorstellen dat het wereldwijd zo groot zou zijn”, vertelt Bajaria aan Vulture. “We wisten altijd al dat het een grote titel voor Korea zou worden, maar we hadden niet verwacht dat het zo groot zou worden.”

Tijd voor de volgende stap. Trek in meer keiharde Zuid-Koreaanse verhalen? Check dan terwijl we op meer Squid Game-nieuws wachten ons lijstje met zes brute thrillers uit Zuid-Korea die je niet mag missen.

Vulture

Schrijf je in voor Manners Weekly!

Elke vrijdag echte verhalen regelrecht in je mailbox.