Reebok geeft ‘cameltoe’ nieuwe betekenis met beige sneakers
Reebok en Maison Margiela hebben de handen ineen geslagen voor twee paar nieuwe sneakers. Een van de modellen heet Classic Tabi en is niets dan een onvervalste cameltoe.
Cameltoe (kamelenteen) is een woord dat naast de letterlijke betekenis vooral in verband wordt gebracht met dames in strakke badpakken en bikini-broekjes. Niet meer van deze tijd. Daarom zijn we zo blij met deze sneakers, die het begrip een nieuwe definitie geven.
Reebok x Maison Margiela Classic Tabi ‘cameltoe’
Het meest opvallende model van de nieuwe collab is de Classic Tabi. En ere wie ere toekomt: die cameltoe is het verzinsel van Maison Margiela, dat al vaker sneakers uitbracht met een split-toe, zoals het Franse modehuis het type neus zelf noemt.
De Classic Tabi is een mix van de signatuur van Maison Margiela en het Classic Leather-model van Reebok uit 1983. Je koopt de cameltoe-sneakers voor 300 euro.
Club C 85-sneakers
Liever een klassieke snit dan de cameltoe? Dan passen de Club C 85-sneakers wellicht meer in je straatje. Het numerieke logo en de trompe l’oeil-merkcode van Maison Margiela uit de vroege jaren 90 is gecombineerd met de klassieke tennisschoen van Reebok, de Club C.
Net als de ‘cameltoe-sneakers’ is ook de Reebok x Maison Margiela Club C 85 uitgevoerd in een stijlvolle beige kleur. Het model is ontworpen met de trompe l’oeil-techniek, gemaakt met één stuk plat leer en heeft een bovenwerk met een gescande afbeelding van Reeboks klassieke Club C schoen. Het effect reflecteert elk stiksel, elke vorm en elke schaduw van het klassieke 3D-oppervlak, zodat er een optische 2D-illusie ontstaat. Ook deze sneakers koop je voor 300 euro.
Maison Margiela is een Frans modehuis, dat in 1988 is opgericht door de Belgische modeontwerper Martin Margiela. Sinds 2014 is de even beroemde als beruchte John Galliano creative director van het merk. Lees hier meer.