Patagonia komt naast kleding met eco-vriendelijk bier
Patagonia is een outdoormerk met een behoorlijke aantrekkingskracht. Het logo ademt frisheid, het verhaal achter het bedrijf is nobel en de kleding is stijlvol. Maar nu komt het merk met iets heel anders: bier.
Dat nobele verhaal achter het merk is dat minimaal 1% van de wereldwijde omzet wordt ingezet voor natuurbehoud, al dan niet via non-profit organisaties. Komt allemaal uit de koker van oprichter Yvon Chouinard, avonturier en milieuactivist. En blijkbaar ook liefhebber van een pilsje op zijn tijd.
Eco-vriendelijk bier van Patagonia x Dogfish Head
En laten we eerlijk zijn: wat is er na een dag hiken of surfen lekkerder dan een blikje bier? We komen niet verder dan twee blikjes pils. Het nieuwe biertje is in ieder geval in samenwerking met de Amerikaanse brouwerij Dogfish Head gemaakt.
Net als de kleding van Patagonia is ook dit biertje op eco-vriendelijke wijze geproduceerd. Het bier onderscheidt zich van andere brouwsels dankzij het gebruik van Kernza. Dat is een lang gewortelde vaste plant die speciaal is ontworpen door The Land Institute en vergelijkbaar is met tarwe. De wortels van Kernza strekken zich uit tot bijna 4 meter onder het oppervlak en voorkomen erosie van de bovengrond.
Provisions
Het verfrissende brouwsel sluit aan bij de de Patagonia Provisions-reeks. Deze subdivisie van het merk is in 2020 gelanceerd, en richt zich op eten en drinken rond jouw outdooravonturen. Dogfish Head noemt het bier een “innovatief pils dat ernaar streeft onze planeet met elke slok te herstellen”.
Dogfish Head x Patagonia Kernza Pils beschikt over 5% alcohol en is dus gemaakt met een innovatief en aangetoond duurzaam graan. Het bier heeft door het gebruik van edele hop een kruidig, bloemig aroma en is zowel pittig als verfrissend. Vanaf 8 april verkrijgbaar in de Verenigde Staten, vaak volgt Europa later. Lees hier meer.
Wist je dat Patagonia ook een tweedehands kledinglijn heeft? Lees en bekijk daar meer over in dit artikel.