Het nieuwe BMW-logo dat in 2021 wordt geïntroduceerd
De BMW i4 gaat in 2021 in productie en dat betekent dat het nieuwe BMW-logo wordt geïntroduceerd. Het is een minimalistische update met een betekenisvolle transparante ring.
Het fundament van het logo van BMW werd gelegd in 1917 en heeft sindsdien een aantal keer een subtiele facelift gehad. In 2020, het jaar van de elektrische invasie op de automarkt, kondigde het het autobedrijf uit München voor het eerst in 23 jaar een nieuw beeldmerk aan.
Nieuw BMW-logo: minimalistisch en transparant
Het nieuwe logo van BMW blijft vasthouden aan de basis, inclusief de kleuren van de staat Beieren. Het bedrijf heet tenslotte altijd nog Bayerische Motoren Werke en zal zijn afkomst nooit verloochenen. Waar het vorige beeldmerk zich kenmerkte door een zwarte ring met zilveren rand, 3D-effecten en lichteffecten, is het nieuwe logo minimalistisch en transparant.
De minimalistische en transparante look is een wereld van verschil met het klassieke embleem. En daar is goed over nagedacht. “Met het nieuwe BMW-logo willen we vanaf 2021 meer openheid en duidelijkheid uitstralen, aansluitend bij de nieuwe elektrische markt”, zegt Jens Thiemer, brandmanager van BMW. Ook wil de Duitse autobouwer met het nieuwe embleem een jonger publiek aan zich binden.
Voor het eerst te zien in 2021 op de BMW i4
Het nieuwe logo van BMW is voor het eerst de zien op de BMW i4, waarover je hier meer leest. Dit is de eerste elektrische middenklasser van het Duitse automerk. Het model is uitgerust met een elektrische aandrijflijn van 530 pk, waardoor hij in 4 seconden optrekt tot de 100 kilometer per uur. De topsnelheid ligt volgens BMW boven de 200 kilometer per uur. De actieradius zou rond de 600 kilometer liggen. In 2021 gaat deze auto in productie en zullen de eerste nieuwe logo’s op de motorkappen gedrukt worden.
Meer over de geschiedenis van het logo lees je op het blog van het automerk.