Nieuw Volkswagen-logo is zo geavanceerd dat het dieren redt
Zoals automodellen af en toe een facelift krijgen, zijn ook de logo’s soms aan een opfrisbeurt toe. Dit Volkswagen-logo is ook aangepast, maar niet op de manier die je zou verwachten.
Het nieuwe embleem is qua looks niet drastisch veranderd, maar de techniek erin wel. Zit er techniek in een simpel logootje? Nu wel. Dit geavanceerde logo moet namelijk wilde dieren redden. Het zou om een 1 aprilgrap kunnen gaan, maar vooralsnog zijn we naïef enthousiast.
Volkswagen-logo dat kangoeroes redt
De Australische tak van Volkswagen merkte op dat down under veel kangoeroes worden aangereden. Niet alleen sneu voor de huppende beestjes, maar ook een gevaar voor bestuurders. Knalt zo’n zoet zoogdiertje door je voorruit, dan loop je kans op serieus letsel.
Als oplossing bedacht het Duitse automerk een embleem met daarin een speaker. Wanneer kangoeroes worden gedetecteerd, zendt het geavanceerde Volkswagen-logo geluidsgolven die de dieren weg moeten jagen. Een Australische dierenorganisatie helpt met zijn real-time data in beeld te brengen waar groepen kangoeroes zich begeven. Momenteel is het merk nog aan het testen met het nieuwe embleem.
1 aprilgrap?
Volkswagen noemt het de RooBadge. Een ietwat lollig klinkende naam, waardoor wij direct naar de datum op ons scherm kijken. Hmm, 1 april komt nu wel heel dichtbij. Toch lijkt het onderwerp te serieus om over te grappen. Het merk heeft immers een hele video gewijd aan het logo met daarin heftige beelden van kangoeroecrashes.
Het zou echter niet de eerste keer zijn dat Volkswagen mensen voor de gek probeert te houden. Dit zijn de vijf slechtste 1-aprilgrappen ooit van automerken en daar staat de Duitse autofabrikant maar liefst twee keer in. Zo kwam het merken eerder in deze transitie naar elektrisch rijden met het bericht dat de merknaam zou worden omgedoopt tot Voltswagen. Ook zou er een nieuw model komen waarmee je het water op kan: de Waterpolo.