Grootste Netflix Original ooit: Squid Game is nog populairder dan je denkt
Squid Game heeft het officieel voor elkaar gekregen. Na eerdere voorspellingen van de co-CEO van Netflix heeft de Zuid-Koreaanse Original Bridgerton verslagen. Het is nu met afstand de allergrootste Netflix Original ooit.
Netflix-CEO Ted Sarandos onthulde afgelopen maand tijdens een opvallend transparant overzicht van de best bekeken Netflix Originals. Dat deed hij tijdens Code, een conferentie waar veel grote namen uit de techwereld aan het woord kwamen.
Squid Game: van obscure show tot megahit
De grote contentbaas had ook een ander opvallend feitje te melden: Squid Game was hard op weg om de grootste Original aller tijden te worden. Groter dan Tiger King, Bridgerton en alle andere razend populaire Netflix-shows.
Sindsdien is de hype rondom de oorspronkelijk vrij obscure Zuid-Koreaanse serie alleen maar verder geëxplodeerd. Het leek dan ook onvermijdelijk te zijn dat Squid Game uiteindelijk niet alleen hard op weg zou zijn naar de recordstatus, maar die ook zou gaan pakken.
Officieel grootste Netflix Original
Dat is nu dan ook het geval. De streamingdienst heeft officieel bekendgemaakt dat maar liefst 111 miljoen accounts in de eerste zeventien dagen naar Squid Game hebben gekeken. Een record. Het is de eerste Netflix-serie die überhaupt in de eerste 28 dagen al de 100 miljoen weet te passeren.
It took more than 10 years for Hwang Dong-hyuk to get Squid Game made.
It only took 17 days and 111M global fans to become our biggest ever series at launch (and the first to surpass 100M when it premiered). pic.twitter.com/zVF8GjHIkQ
— Netflix Geeked (@NetflixGeeked) October 12, 2021
Twee minuten
Voor de duidelijkheid: Netflix telt jou al mee als je minimaal twee minuten naar Squid Game hebt gekeken. Besloot je na die twee minuten dat de serie niet aan jou besteed is? Dan tel je alsnog gewoon mee in die 111 miljoen.
Maar goed, dat is een manier van meten die de streamingdienst voor elke Original hanteert. Squid Game heeft dus officieel Bridgerton van de troon gestoten als de grootste Netflix Original ooit, precies zoals co-CEO Ted Sarandos al voorspelde.
Waar Bridgerton in de eerste 28 dagen 82 miljoen accounts wist te bereiken, heeft Squid Game er dus in een korte periode al 111 miljoen binnen gehengeld. Een aanzienlijk gat. De top 10 van best bekeken Originals zag er voor de dominantie van de Zuid-Koreaanse show zo uit:
Hopelijk zorgt het succes van Oscar-winnaar Parasite en dus nu ook Squid Game ervoor dat Hollywood het aandurft om vaker te investeren in afwijkende shows en films, die wellicht niet helemaal in het standaard Hollywood-plaatje passen.
Meer Zuid-Koreaanse toppers
In de tussentijd hebben wij een aantal van de beste Zuid-Koreaanse series en films voor je op een rijtje gezet, die zeker het checken waard zijn:
6 keiharde Zuid-Koreaanse topfilms die je na Squid Game wilt zien