Influencers in het wild: de ondraaglijke domheid achter social media
Influencers in the Wild is een briljant Instagram-account dat de ondraaglijke domheid achter social media blootlegt. De voorbeelden in dit artikel zijn even treurig als hilarisch.
Het instituut voor Nederlandse taal omschrijft een influencer als volgt: ‘Iemand die, vaak via social media, invloed uitoefent op een bepaalde doelgroep, bijvoorbeeld jongeren, en gedrag probeert te beïnvloeden, vooral door de leden van die groep over te halen om bepaalde kleding of andere producten te kopen of een bepaalde modestijl te volgen.” Dan heb je natuurlijk ook nog de wannabe influencers. De overeenkomst tussen beide groepen: ze halen kolderieke en soms levensgevaarlijk capriolen uit voor likes en roem.
Influencers in het wild
Zo verstoorde deze week een baviaan nog een shoot op Bali van twee influencers in een witte badjas. En stak een iguana eigenhandig een stokje voor influencerpraktijken op de Bahama’s. “Geen krankzinnige fotoshoots op mijn strand”, zal het beest gedacht hebben.
Maar ook dichterbij zie je doorgedraaide mensen met een smartphone in hun hand. Kijk op straat om je heen en je ziet (wannabe) influencers ingewikkelde poses aannemen om de realiteit mooier te doen voorschotelen dan die daadwerkelijk is.
De ondraaglijke domheid achter social media
De domheid achter dit fenomeen op social is ondraaglijk, en tegelijk erg grappig. Wat is er nou vermakelijker dan een aap die influencers voor schut zet of een hagedis die een bikini-babe te grazen neemt? Influencers in the Wild legt deze pijnlijke nieuwe realiteit in het straatbeeld op geniale bloot.
Deze stroom aan gekte is oneindig. Geniet verder op het Instagram-account van Influencers in het Wild.
Botox en fillers
Je kunt lachen om de gekte rond influencers, maar het verwrongen beeld van de realiteit op sociaal media heeft ook een akelig bijeffect: de normalisering van botox en fillers. Dames (en in mindere mate heren), stop hier alsjeblieft mee. Lees deze zeven argumenten waarom.