IJsland parodieert Mark ‘Meta’ Zuckerberg in hilarische campagne
Inspired by Iceland, het toerismebureau van IJsland, heeft een geniale parodie gemaakt op de video waarin Mark Zuckerberg Meta introduceerde. Welkom in de Icelandverse!
Even kort wat duiding. Meta is de nieuwe naam van Facebook. Of beter gezegd: de naam van het nieuwe moederbedrijf van de applicaties Facebook, Instagram en Whatsapp. Mark Zuckerberg wil met Meta een pionier worden van de metaverse. Lees daarover meer in dit artikel.
IJsland introduceert de Icelandverse
De nieuwe koers van Facebook werd grootst aangekondigd in een video door Mark Zuckerberg, Introducing Meta genaamd. In de video legt de Facebook-oprichter uit wat de metaverse is. Inspiratie voor toerismebureau van IJsland om de wereld kennis te laten maken met de Icelandverse. “Met echte mensen. Echt mos. Echte watervallen. En paarden met echt haar, dat je kunt aanraken.” Het resultaat is hilarisch. Kijk en bewonder.
De campagne van het toerismebureau van IJsland is een behoorlijk succes. De introductie van de Icelandverse is op YouTube al vaker bekeken dan Mark Zuckerberg die Meta introduceert. De vele reacties onder de video zijn dan ook lovend. “Dit is het beste dat ik sinds lange tijd op internet heb gezien.” En: “Ook los van het hilarische gedeelte is dit simpelweg een briljante campagne.”
Mark Zuckerberg introduceert Meta
Ter vergelijking: hier is de introductievideo van Meta, gepresenteerd door Mark Zuckerberg, waarop de campagne voor IJsland is geïnspireerd. De veel te kort geknipte pony, de trui, de blik in de ogen, de handgebaren; zoek de verschillen.
Geen idee wat de metaverse is? En wanneer we deze nieuwe virtuele wereld kunnen enteren? Kort gezegd is het een meta-universum, omschreven als een nieuwe incarnatie van het internet. In dit artikel proberen we het zo goed mogelijk uit te leggen. Sinds de bekendmaking van Meta gingen deze metaverse-crypto’s, hoe kan het tegenwoordig ook anders in deze tijd, sky high.