Even Tot Hier maakt sterke comeback dankzij zelfspot-koning van Velzen
Afgelopen weekend keerde Even Tot Hier terug op televisie. Het satirische nieuwsprogramma van Niels van der Laan en Jeroen Woe kon voorgaande jaren op goede kritieken en kijkcijfers rekenen. Zaterdag werd alweer het zesde seizoen afgetrapt, en de heren zijn nog steeds goed in vorm. Al was de geslaagde seizoensopener ook te danken aan Roel van Velzen.
Behalve de terugkeer van het fysieke publiek is er in het nieuwe seizoen van Even Tot Hier weinig veranderd. Nagenoeg alle rubrieken die we kennen uit het voorgaande seizoen zijn weer terug, eventueel met een kleine aanpassing. Dit betekent ook dat er wekelijks een muzikale gast aanwezig is om één van zijn/haar eigen nummers een actueel tintje te geven.
Val Velzen scoort met zelfspot
Ditmaal was Roel van Velzen te gast. De grote kleine zanger bouwde zijn hit Baby get higher om tot We gaan naar de haaien. In deze nieuwe versie vroeg Van Velzen op komische wijze aandacht voor het klimaatprobleem. Eerder in Even Tot Hier hadden Van der Laan en Woe al vastgesteld dat Nederland op dit gebied niet echt lekker scoort. Het is tijd voor verandering en dat begint bij bewustwording.
Zoals je hierboven kunt zien, gaat dat bij Even Tot Hier gepaard met veel humor. Én Zelfspot. Het is algemeen bekend dat Roel van Velzen er geen problemen mee heeft om grappen te maken over zijn eigen lengte. Dat is ook ditmaal het geval. Zo zingt hij onder ander: “Als de zeespiegel stijgt, ben ik de eerste die verdwijnt.”
Geslaagde start seizoen 6
Op Twitter was er volop lof voor Roel van Velzen, en niet alleen vanwege zijn zelfspot. Ook het doorzettingsvermogen van de zanger werd aangehaald. Van Velzen werd in Even Tot Hier flink op de proef gesteld. Hij zong het nummer in een kunstmatige storm vol regen en wind.
Het optreden van Roel van Velzen was niet het enige hoogtepunt in de seizoensopener van Even Tot Hier. Ook items over de QR-code, voetbalhooligans, vaccinatie en de formatie waren raak.
Even tot Hier scoort op de zaterdagavond
Dit alles bij elkaar zorgde voor positiviteit op Twitter (waar Even Tot Hier trending topic was) en uitstekende kijkcijfers. Met bijna 1,5 miljoen kijkers was Even Tot Hier het op één na best bekeken programma van de zaterdag. Alleen het achtuurjournaal deed het beter.