Emily Ratajkowski promoot bikinicollectie op ‘feministische’ wijze
Had je al even niets van Emily Ratajkowski gezien, terwijl je daar wel op wachtte? Welnu, ze heeft via Instagram een campagne rond haar eigen zwemkledingmerk Inamorata gedeeld. Topless, welteverstaan. In haar ogen een uiting van feminisme.
De 31-jarige Emily Ratajkowski is al sinds haar 14e model, maar brak in 2013 pas echt door met haar optreden in Blurred Lines, de videoclip van Robin Thicke en Pharrell Williams. Hierin was ze topless te zien en daar maakte ze later een gewoonte van op Instagram. Inmiddels is ze moeder en nog altijd een veelgevraagd topmodel. Met 29,5 miljoen volgers behoort ze ook tot ‘s werelds meest populaire Instagrammers.
De nieuwe collectie van Inamorata
Kortom, de ultieme bodem om een eigen merk op te planten, iets wat Emily Ratajkowski in 2017 dan ook deed. En net als Cristiano Ronaldo met zijn onderbroekenmerk, laat het model en de ondernemer graag zien wat ze in huis heeft.
De nieuwe campagne van Inamorata centreert zich rond de de zogeheten iTSY BiTSY BiKiNiS, een type bikini dat is ontwikkeld om tan lines te creëren. Ziet er volgens Emily Ratajkowski “extra sexy” uit als je topless ergens rondloopt. Ja, ze verzinnen wat in de modewereld van vandaag.
Emily Ratajkowski, een topless feminist
Er zijn mensen die al dat topless gedoe maar niks vinden. De andere groep, waar wij ons natuurlijk onder scharen, vindt dat vrouwen dat helemaal zelf mogen weten. Waarom mogen mannen wel in hun blote buik op Instagram, en vrouwen niet? Goede vraag. Zelf noemt Emily Ratajkowski zich dan ook een moderne feminist.
“Ik denk dat veel mensen echt het idee hebben dat als een vrouw seksueel is of geseksualiseerd wordt, dit het tegenovergestelde is van feminisme”, aldus Emily Ratajkowski in een interview. “Maar juist dan vertel je hoe ze zich moeten kleden en hoe ze zich moeten gedragen. Dat is juist het tegenovergestelde van feminisme.”
Lees ook hoe Emily Ratajkowski zichzelf terugkocht als NFT in een copyright-oorlog.