Breaking Bad is voor even terug dankzij de Super Bowl
Breaking Bad is voor heel even terug dankzij de Super Bowl. Het originele team, inclusief de bedenker van de serie, heeft de handen ineen geslagen voor een opvallende reclame voor… popcorn.
De 9.5 op IMDb zegt eigenlijk al genoeg: Breaking Bad is zonder twijfel één van de beste series aller tijden. De beste, zullen vele hardcore fans zelfs claimen.
Breaking Bad is terug, alweer
De hype was dan ook enorm toen in 2019 El Camino uitkwam, een film van Netflix waarin Bryan Cranston en Aaron Paul weer het scherm deelden als Walter White en Jesse Pinkman. De haast iconische scheikundeleraar en student uit de serie maakten na zes jaar hun comeback. Drie jaar later, vorig jaar dus, zorgde Better Call Saul ook voor een reünie in de vorm van een gloednieuwe flashback-scène.
Fans hoeven hun favoriete serie niet lang te missen, want na amper zes maanden zijn Cranston en Paul opnieuw terug met hun personages. Sterker nog, Breaking Bad is terug. Voor even. Dan hebben we het over een ambitieuze reclame die uitgezonden gaat worden tijdens de Super Bowl, aankomende zondag.
Popcorn, de ultieme drug
Snackfabrikant Popcorners had blijkbaar een budget waar je U tegen zegt, want Breaking Bad-bedenker Vince Gilligan kreeg een zak geld om een heuse reünie in commercial-vorm te schrijven en regisseren. Mét Bryan Cranston en Aaron Paul. Oftewel, het originele team is voor even weer samen.
In de reclame kijkt Jesse vol verbazing naar de nieuwe drug die Walter White heeft weten te ontwikkelen: met hete lucht bereide popcorn. De voormalig student kan er niet vanaf blijven. “No, we don’t eat our own supply,” waarschuwt Walt zijn pupil. De rest kun je zelf checken in de onderstaande clip:
https://twitter.com/popcorners/status/1622611406624288779
Geen goedkope uitmelkerij
Sure, het eindresultaat is en blijft een reclame, dus het commerciële sausje druipt er vanaf. Dat neemt echter niet weg dat het inschakelen van Gilligan zelf een meesterzet is geweest. Het zorgt ervoor dat het vooral een knipoog naar de Breaking Bad-fans is geworden, een stukje nostalgie, in plaats van uitmelkerij. Een reclame waarom je kunt lachen. Dat was ook voor Bryan Cranston belangrijk: “De wens van PopCorners om een echte uitbreiding van de franchise te creëren en een campagne die fans van Breaking Bad echt zou prikkelen, is wat ons overhaalde.”
Oftewel: niet elk willekeurige idee en zak geld doen het team overstag gaan. Ook Aaron Paul is enthousiast: “Er is niets mooiers dan personages die zoveel voor ons betekenen nieuw leven in te blazen, omringd door zoveel van onze originele cast- en crewleden, voor het spannendste sportevenement van het jaar.”
Op naar maandag
Daarover gesproken: pas tijdens de Super Bowl zelf zal de complete commercial getoond worden, dus check vooral aankomende maandag even YouTube, waar Popcorners ongetwijfeld het complete meesterwerkje zal uploaden. Ondertussen slingeren wij nog eens de eerste aflevering van Breaking Bad aan op Netflix. Of check de volgende aflevering van The Last of Us alvast, want die komt dankzijn hetzelfde sportevenement eerder uit dan je zou denken.