Brad Pitt volgt George Clooney op als mondiale koffieknuffelbeer
Wat doe je als filmster en vrouwenmagneet als je de 50 gepasseerd bent? Nou, blijkbaar ga je dan in een koffiereclame spelen. Brad Pitt volgt George Clooney op als mondiale koffieknuffelbeer en is het nieuwe gezicht van De’Longhi.
Brad Pitt (57) en George Clooney (60), die maar drie jaar schelen, noem je in één adem. Het zijn de meest charismatische acteurs sinds de jaren 90, die samen in films speelden als Burn After Reading en Ocean’s Eleven. Ze wonnen Oscars, hadden beroemde vrouwen en vormen nog altijd een onuitputtelijke bron aan gratis stijlinspiratie. En dan is er nog die opmerkelijke link met koffie.
Brad Pith is het nieuwe gezicht van De’Longhi
Waar George Clooney voor Nespresso onderonsjes had met vrouwen, tilt Brad Pitt de campagne samen met zijn motor. Voor de productie van de eerste campagne is filmregisseur Damien Chazelle, bekend van onder meer Whiplash, ingehuurd. Maar daarmee is het dreamteam nog lang niet compleet. Er zijn ook twee Oscar-winnaars van stal gehaald. Linus Sandgren en Justin Hurwitz, respectievelijk cameraman en componist van La La Land, maakten de eerste commercial. Geen halve maatregelen, het zal goed gaan in de koffiebusiness.
Massimo Garavaglia, CEO van het Italiaanse bedrijf, ziet in Brad Pitt precies wat hij met zijn bedrijf wil uitstralen. “We hebben in de afgelopen jaren een enorme groei doorgemaakt en espressomachines voor thuisgebruik speelden daarbij een belangrijke rol”, aldus de bedrijfsleider, die in andere woorden flink gecasht heeft tijdens de pandemie. “Wij zien Brad Pitt als de perfecte ambassadeur om de wereld daarover te vertellen. Hij is de ultieme belichaming van de geest van De’Longhi.”
George Clooney zette de toon bij Nespresso
Sinds 2006 denk je bij George Clooney aan Nespresso, of misschien wel aan koffie in het algemeen. Als je over een vliegveld liep, televisie keek of een tijdschrift las, overal was George Clooney koffie aan het drinken. En dan kreeg je zelf ook zin in espresso. Hij verdiende miljoenen met de spotjes, die al enige tijd niet meer gemaakt worden.
Nu wacht Brad Pitt hetzelfde lot als gezicht van De’Longhi, maar de rest van de wereld gaat ervan smullen. Het komende decennium worden we overladen met gratis stijlinspiratie en drinken we koffie als Brad Pitt. Meer beelden uit de eerste campagne bekijk je op Instagram.
Ook voor koffie geldt: drink met mate. Lees in dit artikel wat voor jou het maximaal aantal kopjes per dag is.