Beeldige Bentley boordevol luxe is nu betaalbare occasion
Eerder schreven wij over vier tweedehands auto’s die veel duurder ogen dan ze in werkelijkheid zijn. Deze luxe Bentley-occasion zou niet misstaan in die lijst.
Het betreft een Turbo R uit 1995 met Bentleys befaamde 6,75-liter V8. In dit exemplaar is de turbomotor goed voor ruim 360 pk. Dat is niet mis voor een luxesedan uit de nineties.
Bentley Turbo R als luxe occasion
De ‘R’ staat voor roadholding, wat zich vertaalt naar wegligging. Hoewel de Turbo R als sportievere variant van de turboloze Brooklands op de markt is gezet, blijft het een Bentley en dus gaat het vooral om de luxebeleving.
Zoveel Bentley-bezitters is Nederland rijk en dit is het populairste model
Dat is wel snor aan boord van deze occasion. Zo zijn niet alleen de stoelen (of zeg gerust: zetels) gedrapeerd met leer, ook het dashboard, de hemel en de deurpanelen zijn voorzien van een chique leerlaag. De overdaad aan leer in de tweedehands auto wordt afgewisseld met echt mahoniehout en schapenwollen vloermatten. Tja, dat vind je niet aan boord van je Volkswagen Polo.
Tal van features aan boord van de tweedehands auto
Daar blijft het niet bij. De Bentley-occasion is ook voorzien van talloze features. Denk niet alleen aan parkeersensoren, climate controle, cruise control, maar ook aan memory seats. Met een druk op de knop bewegen de elektrisch verstelbare stoelen naar de eerder opgeslagen stand. Ideaal wanneer jij niet de enige bestuurder bent. Allemaal luxe opties, zeker voor 1995.
De rechtsgestuurde Bentley-occasion is in 2020 geïmporteerd en heeft 95.475 mijlen (zo’n 154.000 kilometer) op de teller. Toen de auto bijna dertig jaar geleden van de band rolde, kostte hij minimaal 245.000 euro. Nu vraagt de verkoper slechts 15.000 euro voor de occasion. Een fractie van de nieuwprijs.
Alternatieve luxesedans
Vind je dat nog altijd te veel geld? Geen probleem. Eerder vonden wij deze luxesedan, voor slechts een derde van de prijs van deze Bentley. Een andere optie is deze decadente Mercedes-Benz CLS, die na een flinke afschrijving nog maar 11 procent van zijn nieuwprijs kost.