David Beckham lanceert NFT’s en trapt balletje in de metaverse
Crypto-bedrijven gooien marketingactiviteiten in de hoogste versnelling en binden massaal iconische sporters, teams en sportclubs aan zich. Zo ook David Beckham, de iconische ex-profvoetballer met een fluwelen traptechniek en weinig interesse in mensenrechten. Hij entert de blockchain met een nieuw NFT-project.
Wat doe je met alle vrije tijd na je voetbalcarrière? Een nieuwe hobby vinden, bijvoorbeeld. Net als veel andere celebs heeft David Beckham zich verdiept in de wondere wereld van crypto en NFT’s. Zo’n iconisch figuur als Beckham aan je binden is vast geen slechte PR-stunt. Dat dacht ook crypto-bedrijf DigitalBits, dat de oud-voetballer meteen maar gepromoveerd heeft tot wereldwijd merkambassadeur voor de DigitalBits-blockchain.
Beckham NFT-collectie & metaverse
De nieuwe samenwerking wordt extra kracht bijgezet met een unieke Beckham NFT-collectie. Deze wordt binnenkort uitgegeven op de DigitalBits-blockchain. Beckham bracht het nieuws naar buiten in een aankondiging op Instagram waar hij een virtueel balletje aan het trappen was. “Vandaag stap ik een nieuwe spannende wereld in. Geweldig gevoel om mijn reis in de metaverse te beginnen samen met @digitalbitsorg”, aldus de immer stijlvolle Brit.
Naast de uitgave van Beckham NFT’s staan er ook ‘andere digitale items’ op de agenda. Wat hij daarmee precies bedoelt, is niet helemaal duidelijk. Wie weet betrekt David ook z’n lieftallige echtgenoot Victoria in het geheel.
Onverminderd populair
Volgens David Beckham zijn de NFT-collecties “een nieuwe mogelijkheid om online nieuwe ervaringen voor zijn fans te creëren. Ondanks dat Beckham al ruim 8 jaar is gestopt met voetballen (inmiddels 46 jaar oud), blijft hij onverminderd populair. Volgens DigitalBits heeft hij meer dan 138 miljoen volgers met een jaarlijks vertoningspercentage van meer dan 9 miljard op Instagram, Facebook en andere social media.
Crypto-bedrijven en handelsplatformen binden in hoog tempo succesvolle (ex-)sporters, teams en complete sportclubs aan zich. Op deze manier hopen ze meer consumenten in te lijven. Grof marketinggeschut, dus.