Balenciaga keert Twitter als eerste grote modemerk de rug toe
Balenciaga heeft Twitter vaarwel gezegd, nu Elon Musk daar het scepter zwaait. Het Spaanse modehuis is het eerste grote modemerk dat het (a)sociale medium verlaat.
Er heerst nogal wat chaos op Twitter sinds Elon Musk daar de baas is. Of dit een bewuste strategie is die ergens toe leidt of een gevaarlijk speeltje is van een miljardairstrol zal blijken. Feit is dat er steeds meer afkeer ontstaat tegen het platform.
Balenciaga verlaat Twitter
Balenciaga is de eerste dominosteen in de modewereld die Twitter heeft verlaten. Of het domino-effect daadwerkelijk optreedt en Elon Musk massaal gecanceld wordt, zal de tijd leren. Wel hebben andere grote merken en bedrijven als Chipotle, United Airlines, Pfizer, Audi en General Motors hun advertenties al van het platform gehaald.
Het Spaanse modehuis wil niet uitweiden over de reden van vertrek. Maar met de doorgeslagen focus van Elon Musk op vrijheid van woord en de lakse houding richting moderatie en valse informatie, zijn er voor grote merken als Balenciaga genoeg zorgen.
Blauwe vinkjes blijken phishing-nachtmerrie
Zo liet een Nederlandse tech-journalist vorige week nog zien hoe makkelijk er te frauderen valt met betaalde blauwe vinkjes. Zo is een op het eerste oog geverifieerd nep-account van de Belastingdienst even makkelijk te maken als een nep-account van Nike, Gucci of Balenciaga.
Je vraagt je af hoe Elon Musk dit allemaal volhoudt, want naast Twitter leidt hij ook megabedrijven als Tesla en SpaceX. En dat terwijl jij al in de stress raakt van twee meetings op één dag. Nou, wees gerust, de Amerikaanse ondernemer is ook maar een mens. Jawel, deze week heeft hij toegegeven overwerkt te zijn.
Check ook deze chipszak, die Balenciaga voor 3.000 euro verkoopt.